Wachten op een medewerker, hoe vaak gebeurt het?Gasten die moeten wachten tot ze drankjes kunnen bestellen, of wachten tot ze hun rekening kunnen betalen, het gebeurt vaker dan je denkt. Niet uit onwil, het is gewoon té druk of de horecamedewerker heeft onvoldoende ervaring. Ongeacht de reden, het heeft een nadelig resultaat voor jou als horecaondernemer. Je inkoopkosten zijn flink omhoog gegaan en dat zie je pijnlijk terug in je marges. Logisch dat je opties onderzoekt over hoe je processen kunt verbeteren. |
QR-bestellen én betalen met je horecakassa #15
Wat kun je doen?Je kunt werken aan het verbeteren van je marges, bijvoorbeeld door verspilling tegen te gaan. Met tapautomatisering bespaar je tot 15% op je bierinkoop, alleen al met automatisch doseren. Ook kun je inzetten op het vergroten van de beschikbaarheid van je producten met selfservice baroplossingen zoals een bierautomaat, zelftaptafel of volledige selfservice tapwand. |
Wat kan je horecakassa voor je doen?Natuurlijk zijn er meer aspecten die ervoor zorgen dat je gasten snel en efficiënt kunnen bestellen of af kunnen rekenen. Iedere professionele horecazaak heeft een horeca kassasysteem nodig om orders te registeren. Ben jij op de hoogte van alle mogelijkheden die horecakassa systemen tegenwoordig bieden? Deze kan namelijk veel meer dan enkel producten aanslaan en bedragen optellen. Voor deze horeca tip benaderden wij onze kassapartner Eijsink. In deze horeca tip neemt Lisa je mee in de horecakassa mogelijkheden van QR-bestellen én betalen. Meer weten over onze samenwerking met Eijsink? Dát vind je onderaan deze horeca tip. |
Minder medewerkers, toch hogere besteding? QR-bestellen én betalen!In een wereld die individualiseert en digitaliseert is de rol van je smartphone steeds belangrijker. Je regelt er van alles mee! Waarom wachten als je het nú eenvoudig direct zelf kunt regelen? Datzelfde geldt voor bestellingen invoeren in je horecakassa. |
Geef je gast de controle (en ontdek wat het oplevert)Moderne bestelmanieren zoals QR-bestellen geven je gast de controle. Dankzij DISH QR-bestellen geven gasten zelf, en op hun eigen gekozen moment, heel makkelijk hun bestelling door. Wanneer je in het digitale menu smakelijke productfoto’s laat zien, ligt de omzet 15-20% hoger dan bestellen bij de bediening! En dat is nog niet alles, gasten kunnen ook direct betalen via hun bank-app! Extra service, die je kostbare handelingen scheelt en mankracht bespaart. Ook kun je de QR-code weergeven op de rekening, waardoor gasten niet meer moeten wachten op de medewerker met het pinautomaat. Met DISH kunnen gasten heel makkelijk zelf betalen met hun bank-app en op het moment dat ze er zelf aan toe zijn. Enorme tijdswinstOm je een rekenvoorbeeld te geven gaan we uit van een horecazaak dat 100 tafels telt, en die gemiddeld drie keer per dag bezet zijn. Uit ervaring weten we dat je eenvoudig 4 minuten per bestelling bespaart door met QR-bestellen te werken. Wanneer slechts de helft van je tafels zou bestellen met QR, behaal je een tijdswinst van 10(!) uur per dag. En dan hebben we het nog niet eens over de tijdwinst door QR-betalen gehad! Win-win-winJe creëert met QR-bestellen en -betalen dus een oplossing voor jouw personeelstekort, terwijl je gastbeleving verbeterd. Bovendien hebben je medewerkers extra tijd om aandacht te besteden aan de gast bij het uitserveren van de bestelling! Bestellen en betalen met QR-codes is dé horecakassa oplossing voor gast, medewerker en ondernemer. Een win-win-win dus! |
Wie is Eijsink?Eijsink is totaaloplosser als het gaat om het optimaliseren en faciliteren van bedrijfsprocessen. Al bijna 40 jaar ondersteunt Eijsink met passie horecaondernemers. Een compleet afrekensysteem bestaat daarbij niet alleen meer uit een kassa maar heeft de aansluiting met bijvoorbeeld een bestelzuil, reserveringssysteem en/of cadeaukaarten. Oftewel: het complete plaatje aan digitale tools waarmee je efficiënter werkt, meer omzet maakt of gastbeleving verbetert. Koppeling tapautomatisering Van Duijnen Horeca & Eijsink kassaIn het tapautomatisering dashboard zie je van iedere bar alle getapte dranken per tap. Belangrijke managementinformatie om te bekijken welke momenten goed gaan of beter kunnen, welke tap stil staat, welke bar heel druk is, noem maar op. Wil jij het verschil tussen getapt en aangeslagen direct op je kassa zien? Zodat je medewerkers dit ook direct zien en kunnen gebruiken als prettige reminder om ‘die drankjes van net’ nog even aan te slaan? Dat kan met een kassakoppeling. Zo communiceert de tapautomatisering ook met de kassa. Het verschil tussen ‘getapt’ en ‘aangeslagen’In de volksmond staat het bekend als het “tap-tik verschil”: het onderscheid tussen de drankjes die zijn getapt en de drankjes die zijn aangeslagen in de kassa. Bijvoorbeeld, op het kassascherm verschijnt een “-3”. Door hierop te klikken, kan de medewerker direct zien welke drankjes nog niet zijn aangeslagen en kan er tijdig worden bijgestuurd om de drankjes correct te registreren. Dit garandeert dat alle verkopen correct worden aangeslagen en dat eigen verbruik of breuk op de juiste manier wordt verwerkt. |
Meer horeca tips
Dit kun jij extra verdienen
Bereken zelf je besparing!
Benieuwd wat tapautomatisering kan betekenen voor jouw zaak? Met deze rekentool krijg je direct cijfermatig inzicht. Bereken heel makkelijk zelf wat je bespaart op inkoop door te Doseren. De tool geeft ook aan wat Registreren jou oplevert aan meer omzet. Je kunt deze tool gebruiken voor bier, wijn en gedistilleerd.