Waarom werken onze medewerkers bij ons? Wat is hun verhaal? Wat vinden ze het mooiste aan hun werk? Dit keer Patrick Alberts. Deze enthousiaste Haarlemmer houdt wel van een goed gesprek. Ook kun je bij hem zelfontwikkeling aanvinken en is hij een echte gadgets fanaat. Voor wie hem nog niet kent: wij stellen hem met plezier aan je voor.
Werken in de horeca? Dat vind ik een verkeerde woordkeuze. Voor mij is het de gastvrijheidsbranche. Dat zegt veel meer wat het doet, in plaats van waar het voor staat.”
Naast de ondernemer staan
Patrick werkt sinds 2016 voor ons. Hij is begonnen als regionaal accountmanager en inmiddels key accountmanager. Wat hij het leukste vindt aan het werk? “Je verkoopt geen product, maar een oplossing. Oplossingen waarmee zij meer rendement behalen. In mijn werk sta ik -naast- de ondernemer, dat resulteert in mooie gesprekken. Daarbij is de combinatie van techniek, sales en gastvrijheid uniek.”
De juiste oplossingen
“In deze zelfstandige functie ben ik veel met klanten in contact. Dat vind ik heerlijk. Samen nadenken over de juiste oplossingen. Oplossingen voor meer drankomzet, een betere winstmarge of waarmee ze duurzamer ondernemen. Dat duurzame aspect spreekt mij ook echt aan.”
IJver, DeDakkas, BLVD 020
Op welke projecten is hij het meest trots? “Ik denk dat dit toch echt IJver bij de NDSM-Werf is. Dit begon met een taptafel traject en werd een totaalproject. Deze locatie bezoek ik zelf ook graag als gast. Ook DeDakkas in Haarlem blijf ik machtig vinden. Daar hebben we gescoord met duurzaamheid. Terwijl er eigenlijk al keuzes gemaakt waren. Dan moet je echt een solide verhaal hebben. Ik benoem ook graag BLVD 020. Dit traject heeft bij elkaar denk ik wel 4 jaar geduurd. Het geeft echt een fantastisch gevoel wanneer een project met succes slaagt. Wat helemaal geweldig is: als je na een half jaar binnenkomt en ze nog steeds enthousiast zijn over de geïnstalleerde oplossing.”
Tip van onze medewerkers
“Wat mij opvalt is dat in de natte horeca de cijfers en de marges vaak helemaal niet inzichtelijk zijn. Terwijl bijvoorbeeld in het hotelwezen de cijfers wel bekend zijn. Daar stocken ze voorraad vaak nauwkeurig en is verspilling inzichtelijk. Terwijl het niet hun hoofdproduct is. Ik vind het echt een gemiste kans voor de natte horeca. Wanneer je cijfers inzichtelijk zijn weet je eigenlijk pas echt hoe het gaat. Nu je per liter ook steeds meer betaalt moet je echt waken over je winstmarges.”
Rayon
Patrick zie je regelmatig in Amsterdam. Maar je komt hem ook in de rest van Noord-Holland tegen. Lijkt het jou wel wat om kennis te maken? Neem contact met ons op.
Wil je meer over Van Duijnen Horeca lezen?