Selfservice concepten inzetten als hulptroepen

Selfservice

Selfservice concepten: assistentie die je nu goed kunt gebruiken

De ene na de andere horeca vacature vliegt je om de oren. Overal lees je berichten als: “Horeca weer helemaal open, maar je zult vaker zelf je bier moeten halen.” (NU.nl) en “Wie tapt straks mijn biertje? Horeca snakt naar extra personeel.” (De Stentor). Het is niet te missen, er is een schreeuwend tekort aan medewerkers. Nu weer op volle kracht gedraaid mag worden hebben we mankracht nodig. Beschikbare, liefst ook ervaren, medewerkers die weer een ouderwetse dagomzet scoren.

Vraag jij je af of je met een selfservice oplossing nog wel gastvrij bent? 
Zelf een biertje tappen?!

Wist je dat je hier ook gebruik van kunt maken? Zelf je biertje tappen heeft een hoge fun factor! Stel je voor: een paar tafels met een eigen tap in je zaak. Gasten kunnen dan gezellig aan hun ‘eigen’ bar hangen en borrelen. Geen wachttijd. Samen bekijken wie er de beste biertjes tapt. Niet na ieder rondje afrekenen. Zo klinkt het ‘zelf je bier tappen’ heel anders.

Extra assistentie tijdens piekuren

Een ander selfservice concept is een pintap op een goed bereikbaar punt in je zaak. Gasten tappen zelf en nemen die bijvoorbeeld mee naar hun tafel op het terras. De ene gast doet dit omdat hij flinke dorst heeft. De andere omdat hij zelf tappen gewoonweg leuk vindt. Zo verhoog je je omzet en ontzie je jouw medewerkers op drukke momenten.

Optimaliseer je drankomzet

Barvrouw tapt bier bij city hub rotterdamEen zelfbediening concept kun je volledig inrichten zoals je dat zelf wil. Wat past en waar heeft jouw zaak behoefte aan? Wil je de werkdruk verlagen voor je medewerkers? Zie je dat op bepaalde momenten de omzet stagneert? Hier kan een mobiele zelftap dé oplossing zijn. In te zetten op verschillende (knel)punten met als doel je drankomzet te optimaliseren. Het geeft je ook de mogelijkheid om heel gemakkelijk een extra verkooppunt te realiseren. Zo verbeter je de routing voor je medewerkers en gasten. Je optimaliseert de verkrijgbaarheid en dat zie je terug in je omzet.

Is er nog tijd voor persoonlijk contact?

Een selfservice tappunt of tapwand waarbij gasten met bijvoorbeeld een tegoedkaart of pinpas zelf drankjes halen. Deze bar staat altijd paraat. Staat klaar voor jouw gasten. Verzekert jou van omzet. En je medewerkers? Die houden tijd over voor persoonlijk contact met de gast. Bij een selfservice tapwand kun je naar keuze dranken toevoegen aan het assortiment. Wil je dat gasten zelf ook een glas wijn in kunnen schenken of een frisdrank tappen? Zie jij een postmix zuil voor je of een gepersonaliseerde combizuil? Kies de selfservice baroplossing die bij jouw onderneming past. Je zult zien: met een selfservice tapwand laat je de installaties pas écht voor je werken.

Binnenkort: een interview waarin wij de zelftapwand ervaringen van onze samenwerkingspartner Albron bij Center Parcs bespreken! Wil je dit niet missen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!  Of hou onze sociale media in de gaten: LinkedInFacebookInstagram.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw zaak? Lees meer over Innovatie & Selfservice of laat een bericht achter. Wij helpen je graag met advies op maat.

Wil je andere blogs lezen in het selfservice thema? Klik verder.

Over Van Duijnen Horeca

Wij helpen horeca ondernemers met duurzame oplossingen in tap- en koeltechniek om het maximale uit hun onderneming te halen. Je kunt bij ons terecht voor een advies, de installatie en het onderhoud. De one stop shop voor je dranktechniek met een oplossing op maat.

Over Van Duijnen Horeca Service

Deze bedrijven werken al met ons samen

Link in bio | project tafel biertap bij Hole in the Wall